Kahve Kitap
Mahmut Eraslan
Köşe Yazarı
Mahmut Eraslan
 

İNSAN ARZ’A ATILAN BİR TOHUMDUR

İlk nüzul olan sure Alak suresi /1 ‘’Yaratan Rabbinin adıyla oku ‘’ okumak yüklemi çok derin anlamlar ihtiva etmekle beraber sathi bir nazar ile dikkati çekmek istedim’’ temaşa ve tefekkür’’ hayata dair ve daha ötesine. Daha sonra Kalem suresi/1’’Nun,Kaleme ve yazdıklarına andolsun’’ Allah burada kaleme kasem ediyor, yaz fiilinin mastarlarından biri yazmak.Yazmak kayıt altında olmak ve kaydetmek. Nihayetinde nisyan beşeri bir haslettir. Akabinde Müzemmil suresi namaz ve Müddesir suresi uyar/tebliğ et.Sıralamaya  baktığımızda oku/mak,yaz/mak ,namaz, uyar/tebliğ et .   Sıralamadaki hikmet’ten daha çok buradaki amiller ve amellere tek tek bakıldığında Efendimiz (SAS) vesilesi ile ALLAH C.C Müslümanlar için bir hat,çerçeve çiziyor, aslında bakıldığında canlı(organik) dinamik kıstaslar ,mevcut kureyş'in ideologyasından alakası olmayan söylemler ve eylemler.Dedik ya nisyan beşeri bir haslettir, evvela ALLAH C.C pagan,deis,dejenere ve münker olan kureyş sosyolojisine oku emri ile kendini hatırlattı. Çünkü sıkıntı ALLAH’ın varlığından bihaber olmaları değil nihayetinde haberler, problem ALLAH C.C hayatlarına konumlandıramayışları ALLAH mefhumu, kureyş'in rasyonalitesinde mahsur ,mahpus kalmış durumda,güncellerinde ve gündemlerinde yok,ontolojik bir buhran söz konusu .Nihayetinde İslam dininde Tanrı tasavvuru diğer beşeri izimlerden ve dejenere olmuş dinlerden çok farklı ve müstakil.   Örnekleyecek olursak; İslam’da, ALLAH mutlak hakimdir,yaratıklarına benzemez,şah damarından sana daha yakındır,gözeten,kuşatan,işiten ,kanun koyan vs.Şimdi böyle bir ALLAH tasavvurundan rahatsız olmuş ve itikaden, ahlaken dejenere olmuş,pagan,ataist,deis sosyoloji, o sosyolojinin banisi,hamisi o günkü kureş,bugünkü tezahürü batı toplumu ve global kapitalisler argümanlarına bakıldığında aynı,  İbn Haldûn’un; geçmiş geleceğe, suyun suya benzediğinden daha fazla benzer dediği gibi.17.yüzyıl ile başlayıp günümüze kadar gelen süreçte modernizim,postmodernizm,tüketim toplumu ve son olarak dijitalizim ile dünya toplumları dönüştürülüp,metamorfoza maruz kaldı.Batı, modernizimin miladı ile nüfuz ettiği topraklara sadece bir ürün (eşya) pazarlamadı, o toplumların hayatını kolaylaştırırken  felsefe,sanat, siyaset,ekonomi,din (sekülerizim) pazarladı ve etki alanını genişletti.Kendisi gibi düşünen toplumları medeni, düşünmeyeni bedevi diye yaftaladı.Şimdi ise dijitalizm cağı;ben, rasyonalizimin ,hümanizmin,ateizimin ve ahlaksızlığın zirvesi diyorum bu cağa.Çünkü hayatın merkezinde Tanrı yok, insan var.Batı /Kapitalizim paradigması, menziline varmak için kendi içinde ki hali hazırda itikadi olarak bozuk olan Hristiyanlığı rasyonalizim ile modifiye ederek tüm dünya sosyolojini nevrotik bir buhran içinde bıraktı.    Nietzsche’nin dediği gibi; ‘’tanrı öldü! tanrı öldü! onu öldüren biziz’’ çünkü modifiye ,dejenere olan bir Tanrı tasavvurunun insanlık için vereceği bir şey kalmamıştı.Batı İslamı/fıtratı yok sayarak bir uygarlık inşa etmeye çalıştı bu insanlık için büyük bir hata idi.                                         MÜSLÜMANLARIN AHVALİ Bugün İslam toplumları,o toplumları oluşturan cemaatler, cemaatlerin müntesipleri yanı biz müslümanlar hercümerç,pejmürde durumda sebep okuma yok.Peki nedir okumak? neyi okumalı? Niçin okumalı ? biz okuma medeniyetinin insanlarıyız, insan kendi varlığı, hayat serüveni, tabiat, evren, ahirete dair tefekkür, bunları okumalı ve Yazıp (Kalem) kayıt altı almalı biz bu hasletleri yitirdik. Bu konuya dair daha muhkem olması için örneklemem gerekirse mebde (başlangıç/ilk yaradılış)  üzerine; felsefe çok geniş konuşmuş diyalektik yapmıştır, mead  (son/ahiret)üzerine; konuşması ,fikri ,zikri yoktur, olsaydı amiyane tabirle boş lakırtı olurdu herhalde .                                                                     NAMAZ Müslümaların hayatının anlamı namaz, neden mi? Dedik ya aslında kureş,bugünkü tezahürüdür batı toplumunun ve global kapitalislerin bunların hayatının merkezinde insanın kendisi yani humanizim, enaniyet (ego) var. Müslüman, beş vakit ALLAH’ı merkezine alarak hatırlar neyi hatırlar ? eksik ,muhtaç, kul, mebde’i (başlangıç/ilk yaradılış) , mead’ı  (son/ahiret) hatırlar.Namaz belkide batı toplumunu çıldırtan İslamda en büyük ameli eylemdir.Hergün ,her vakit ALLAH ile kendini güncellemendir.                                                         İRŞAT VE DAVET Davet,ilk insan ilk peygamber Hz.Adem ile başlar iki farlı yolda yürüyen insanlar habil ve kabili davet ederek,Necip Fazıl KISAKÜREK’in dediği gibi oluklar çift;birinden nur akar,birinden kir. İlelebete kadar hak ile batılın mücadelesi devam edecek. İnsan fıtratı gereği doğru bilgiye muhtaçtır,peygamberler davetçidir hakikat için  elçi edilmişlerdir.Esas olarak peygamberler değil ALLAH davet ediyor ve çağırıyor,birincisi peygamberler vesilesi ile davet ediyor.İkincisi peygamberler vasıtası olmaksızın ayet gösteriyor,deliller gösteriyor,içimize mülhem ettiği bilgiler ile bizi bizimle kendisine çağırıyor.   Bugün beş duyusuna sıkışmış insanlık bunları görmekte sıkıntı yaşıyor.Misal ;başına bir dert geliyor aslında bu bir çağrıdır,sıkıntılı bir olay ile karşılaşırsın bu bir çağrıdır,sıradışı bir hadise çağrıdır.Burada davet kavramının öznesi ALLAH’tır,davet eden ALLAH’tır bizler davet edileniz, ALLAH tabiri caizse davet misyonunu kendine deruhte ediyor ve faildir.Hz İbrahim’de olduğu gibi ALLAHIN ayetleri içine ilham edilmiştir .Dolayısı ile peygamperler gelmedende ALLAH vardı,peygamberler ile ALLAH metodoloji ,norm koyuyor .Toplum olarak müşkilpesent bir topluk olduk. Vesselam   ALLAH’I hatırlamaya ihtiyacımız var,daha iyi bir dünya ve daha iyi ben için. İnsan arz’a atılmış bir tohumdur,kudema ‘’bu dünyada ne ekersen ahirette onu biçersin der’’.
Ekleme Tarihi: 10 Mayıs 2021 - Pazartesi

İNSAN ARZ’A ATILAN BİR TOHUMDUR

İlk nüzul olan sure Alak suresi /1 ‘’Yaratan Rabbinin adıyla oku ‘’ okumak yüklemi çok derin anlamlar ihtiva etmekle beraber sathi bir nazar ile dikkati çekmek istedim’’ temaşa ve tefekkür’’ hayata dair ve daha ötesine. Daha sonra Kalem suresi/1’’Nun,Kaleme ve yazdıklarına andolsun’’ Allah burada kaleme kasem ediyor, yaz fiilinin mastarlarından biri yazmak.Yazmak kayıt altında olmak ve kaydetmek. Nihayetinde nisyan beşeri bir haslettir.


Akabinde Müzemmil suresi namaz ve Müddesir suresi uyar/tebliğ et.Sıralamaya  baktığımızda oku/mak,yaz/mak ,namaz, uyar/tebliğ et .

 

Sıralamadaki hikmet’ten daha çok buradaki amiller ve amellere tek tek bakıldığında Efendimiz (SAS) vesilesi ile ALLAH C.C Müslümanlar için bir hat,çerçeve çiziyor, aslında bakıldığında canlı(organik) dinamik kıstaslar ,mevcut kureyş'in ideologyasından alakası olmayan söylemler ve eylemler.Dedik ya nisyan beşeri bir haslettir, evvela ALLAH C.C pagan,deis,dejenere ve münker olan kureyş sosyolojisine oku emri ile kendini hatırlattı. Çünkü sıkıntı ALLAH’ın varlığından bihaber olmaları değil nihayetinde haberler, problem ALLAH C.C hayatlarına konumlandıramayışları ALLAH mefhumu, kureyş'in rasyonalitesinde mahsur ,mahpus kalmış durumda,güncellerinde ve gündemlerinde yok,ontolojik bir buhran söz konusu .Nihayetinde İslam dininde Tanrı tasavvuru diğer beşeri izimlerden ve dejenere olmuş dinlerden çok farklı ve müstakil.

 

Örnekleyecek olursak; İslam’da, ALLAH mutlak hakimdir,yaratıklarına benzemez,şah damarından sana daha yakındır,gözeten,kuşatan,işiten ,kanun koyan vs.Şimdi böyle bir ALLAH tasavvurundan rahatsız olmuş ve itikaden, ahlaken dejenere olmuş,pagan,ataist,deis sosyoloji, o sosyolojinin banisi,hamisi o günkü kureş,bugünkü tezahürü batı toplumu ve global kapitalisler argümanlarına bakıldığında aynı,  İbn Haldûn’un; geçmiş geleceğe, suyun suya benzediğinden daha fazla benzer dediği gibi.17.yüzyıl ile başlayıp günümüze kadar gelen süreçte modernizim,postmodernizm,tüketim toplumu ve son olarak dijitalizim ile dünya toplumları dönüştürülüp,metamorfoza maruz kaldı.Batı, modernizimin miladı ile nüfuz ettiği topraklara sadece bir ürün (eşya) pazarlamadı, o toplumların hayatını kolaylaştırırken  felsefe,sanat, siyaset,ekonomi,din (sekülerizim) pazarladı ve etki alanını genişletti.Kendisi gibi düşünen toplumları medeni, düşünmeyeni bedevi diye yaftaladı.Şimdi ise dijitalizm cağı;ben, rasyonalizimin ,hümanizmin,ateizimin ve ahlaksızlığın zirvesi diyorum bu cağa.Çünkü hayatın merkezinde Tanrı yok, insan var.Batı /Kapitalizim paradigması, menziline varmak için kendi içinde ki hali hazırda itikadi olarak bozuk olan Hristiyanlığı rasyonalizim ile modifiye ederek tüm dünya sosyolojini nevrotik bir buhran içinde bıraktı. 

 

Nietzsche’nin dediği gibi; ‘’tanrı öldü! tanrı öldü! onu öldüren biziz’’ çünkü modifiye ,dejenere olan bir Tanrı tasavvurunun insanlık için vereceği bir şey kalmamıştı.Batı İslamı/fıtratı yok sayarak bir uygarlık inşa etmeye çalıştı bu insanlık için büyük bir hata idi.
                                       

MÜSLÜMANLARIN AHVALİ


Bugün İslam toplumları,o toplumları oluşturan cemaatler, cemaatlerin müntesipleri yanı biz müslümanlar hercümerç,pejmürde durumda sebep okuma yok.Peki nedir okumak? neyi okumalı? Niçin okumalı ? biz okuma medeniyetinin insanlarıyız, insan kendi varlığı, hayat serüveni, tabiat, evren, ahirete dair tefekkür, bunları okumalı ve Yazıp (Kalem) kayıt altı almalı biz bu hasletleri yitirdik. Bu konuya dair daha muhkem olması için örneklemem gerekirse mebde (başlangıç/ilk yaradılış)  üzerine; felsefe çok geniş konuşmuş diyalektik yapmıştır, mead  (son/ahiret)üzerine; konuşması ,fikri ,zikri yoktur, olsaydı amiyane tabirle boş lakırtı olurdu herhalde .


                                                                   

NAMAZ


Müslümaların hayatının anlamı namaz, neden mi? Dedik ya aslında kureş,bugünkü tezahürüdür batı toplumunun ve global kapitalislerin bunların hayatının merkezinde insanın kendisi yani humanizim, enaniyet (ego) var. Müslüman, beş vakit ALLAH’ı merkezine alarak hatırlar neyi hatırlar ? eksik ,muhtaç, kul, mebde’i (başlangıç/ilk yaradılış) , mead’ı  (son/ahiret) hatırlar.Namaz belkide batı toplumunu çıldırtan İslamda en büyük ameli eylemdir.Hergün ,her vakit ALLAH ile kendini güncellemendir.
                                                       

İRŞAT VE DAVET


Davet,ilk insan ilk peygamber Hz.Adem ile başlar iki farlı yolda yürüyen insanlar habil ve kabili davet ederek,Necip Fazıl KISAKÜREK’in dediği gibi oluklar çift;birinden nur akar,birinden kir. İlelebete kadar hak ile batılın mücadelesi devam edecek. İnsan fıtratı gereği doğru bilgiye muhtaçtır,peygamberler davetçidir hakikat için  elçi edilmişlerdir.Esas olarak peygamberler değil ALLAH davet ediyor ve çağırıyor,birincisi peygamberler vesilesi ile davet ediyor.İkincisi peygamberler vasıtası olmaksızın ayet gösteriyor,deliller gösteriyor,içimize mülhem ettiği bilgiler ile bizi bizimle kendisine çağırıyor.

 

Bugün beş duyusuna sıkışmış insanlık bunları görmekte sıkıntı yaşıyor.Misal ;başına bir dert geliyor aslında bu bir çağrıdır,sıkıntılı bir olay ile karşılaşırsın bu bir çağrıdır,sıradışı bir hadise çağrıdır.Burada davet kavramının öznesi ALLAH’tır,davet eden ALLAH’tır bizler davet edileniz, ALLAH tabiri caizse davet misyonunu kendine deruhte ediyor ve faildir.Hz İbrahim’de olduğu gibi ALLAHIN ayetleri içine ilham edilmiştir .Dolayısı ile peygamperler gelmedende ALLAH vardı,peygamberler ile ALLAH metodoloji ,norm koyuyor .Toplum olarak müşkilpesent bir topluk olduk. Vesselam

 

ALLAH’I hatırlamaya ihtiyacımız var,daha iyi bir dünya ve daha iyi ben için. İnsan arz’a atılmış bir tohumdur,kudema ‘’bu dünyada ne ekersen ahirette onu biçersin der’’.

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve adanagundemi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.

deneme bonusu veren siteler 2023 acotr.org https://playdotjs.com/ deneme bonusu veren siteler 2023 casino siteleri

siyahbet